torsdag 28. februar 2019

Elevene lager mat til kokkene

I dag sto jeg opp klokken elve og lagde meg frokost.
Så malte jeg og hørte på podcast.

I fire-fem tiden gikk jeg til hotellet. I dag hadde vi nemlig fått i oppgave å lage en 3-retters meny til 6 personer. Torben lagde forretten, Zuzanna hovedretten og jeg desserten.
Menyen vår besto av : Bergensk fiskesuppe, Lam med potetmos, kålrabi pure, romanesco og selleri, og Sjokoladekake med kaffe glasur.
(bilder nedover)
Menyen fant vi på dagen i forveien.

Vi fikk litt hjelp underveis og tips av de andre kokkene, men ellers fikset vi det meste på egenhånd.
Gjestene var kjempe fornøyde, og headchefen spurte oss til og med om å få mer!
På slutten av kvelden ryddet vi, og gav bort restene til de andre på kjøkkenet (det var en god del kake igjen).




 Skrevet av Vilde.




1 kommentar:

På tur i Dublin med Shane

 I dag kjørte vi klokken 10 om morgenen til Dublin. Vi fikk sitte på med kjøkkensjefen Shane. Underveis stoppet vi ved en borg og fikk vit...