onsdag 13. februar 2019

Tur i byen og på Michelin restaurant

I dag spiste vi frokost og reiste fra hotellet kl 10.
Vi kjørte først til et whiskey destilleri kalt Jameson. Der fikk vi en guidet omvisning som varte i ca 30 min. På omvisningen fikk vi høre mye spennende historie, vi fikk lukte på forskjellige ting og lærte mye ny spennede kunnskap. Guiden var utrolig entusiastisk og hadde god humor.

Videre gikk vi en liten tur langs en bro til Guinnes storehouse. Der fikk vi se hele prosessen av hvordan de lager Guinnes. Stedet var fint, men vi var enige om at vi likte Jameson best. På Guiness storehouse gikk man nemlig rundt uten guide, og det var mange etasjer å se i. I øverste etasje var det en fantastisk utsikt over byen.

Etter det tok vi taxi til Trinity college. Derfra gikk vi først til et italiensk spise sted, og etter det dro 3 av oss til Trinity college på utstillineg The book of Kells, mens resten dro på shopping.
På slutten av dagen tok vi taxi til Chapter one . Der hadde de fantastisk mat og perfekt service! 10 av 10!

Videre nedover er bilder fra dagen. Du kan også finne haugevis av bilder på vår instagram @irland_utplassering.

Skrevet av Vilde og Zuzanna.