lørdag 16. februar 2019

Senvakt? Ja takk!

I dag jobbet jeg på restaurant seksjonen. Jeg jobbet fra 14- 21.

Før jeg dro på jobb tok jeg meg en tur til nabolandsbyen Trim. Det tok ca 30 minutter å gå dit. Jeg handlet på Lidl, det er en veldig Gucci butikk. ;-)

På restaurant lager du alt klar til servering i Rococo restauranten.
Gjestene bestiller mat i 17-21 tiden , så man forbereder maten før det. Altså før kl 17.

I dag begynte jeg med å  dele opp romanesco brokkoli i buketter. Etter på så kuttet jeg sitron i båter. Videre skrelte jeg agurk i lange strimler, og rullet dem rundt gjeitost. (Cucumber rolls). Bilde lenger nede.

Jeg lærte meg å legge opp mat på tallerkener, og på slutten av dagen hadde jeg lært meg alle rettene utenat. Derfor fikk jeg lov å fikse bestillinger alene. I dag var det veldig mange som bestilte stek! Mer enn 20 stk!

Jeg var ferdig kl 21. Senere på kvelden skrev jeg blogg med Vilde.


Skrevet av Zuzanna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På tur i Dublin med Shane

 I dag kjørte vi klokken 10 om morgenen til Dublin. Vi fikk sitte på med kjøkkensjefen Shane. Underveis stoppet vi ved en borg og fikk vit...